W pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/23 uczniowie klas ósmych i siódmych mieli możliwość uczestniczenia w projekcie czytelniczym “Carry on reading…”.
Celem projektu było rozwijanie zainteresowania lekturą w języku angielskim. W ramach projektu nauczyciele 👩🏫 języka angielskiego wypożyczali uczniom tzw. readersy, czyli pozycje literatury w wersji uproszczonej, dostosowane do poziomu językowego uczniów. Zadaniem uczniów było przygotowanie recenzji przeczytanych 📚 lektur po angielsku lub po polsku.
Uczniowie sami dokonywali wyboru książek i trzeba przyznać, że największym powodzeniem cieszyły się historie z dreszczykiem. A tak, o jednej z nich, 👻 “Ghost Stories” autorstwa Rosemary Border pisze Jakub:
“In my opinion the most interesting chapters are “Smee” and “The Confession of Charles Linkworth”. “Smee” is about 13 kids who are playing a game called “Smee”. It’s something like “chowany” but there is only one hider. When you find the hider you have to say “smee”. If he doesn’t respond it means you find the right person. [...] One of the children decided to look for the hider alone…” sięgnij po tą książkę, żeby dowiedzieć się co było dalej [??? 😱]
Franek przeczytał “the Ghost of Genny Castle” Johna Escota. “The main hero of this reader is a girl called Claire who comes to her aunt Min for🎄Christmas. Claire’s aunt lives in the village Little Genny which is near🏰 an old castle. Claire is very interested in the castle but the local people are afraid of it and don’t want to talk about it. Accidents happen there [...]. Frankowi najbardziej podobał się rozdział “The Witch Story” […] Claire goes for a walk to the Castle and suddenly she hears the the strange sound, looks up and … . Co było potem?
Miłosza zainteresowała historia związana z zatonięciem ⚓ Titanica opisana przez Paula Shiptona w powieści “Titanic”. “This reader written by Paul Shipton shows the story of Titanic in a very enjoyable way [...] For example this small book tells you how the life of people on Titanic was like, and also it has a comics about passengers that survived. I found these very interesting”. On the other hand, if you just want to learn about the ship itself, I guarantee you will like this reader.”
Julia napisała recenzję zbioru opowiadań “Sherlock 🕵️ Holmes Short Stories” “This book was written by sir. Arthur Conan Doyle. It has three chapters and all of them contain a mystery…”
Na co Julia 💁 zwraca uwagę i jak zachęca do sięgnięcia po tego readersa? “And another thing that I like about this book it’s “Activities”. There are some exercises at the end of the book that can help you understand the text better” [...] I recommend this book to people who like mysteries…”.
Kasia, która przeczytała “Room in the🗝️ Tower and other ghost👻 stories” zauważyła, że “czytanie w języku obcym poszerza słownictwo i uatrakcyjnia naukę nowych słówek i wyrażeń”. Czytanie w języku obcym rekomenduje👍 także Amelia “Czytając książki po angielsku można nauczyć się nowych słów, które wspomogą pisanie esejów i innych form wymaganych na egzaminach a także ułatwia
komunikację w tym języku. Szczerze zachęcam do tego zarówno młodszych jak i starszych uczniów”.
Nie wszyscy uczestnicy projektu podołali wyzwaniu napisania recenzji czy rekomendacji przeczytanej książki, może nie wszyscy przeczytali do końca…, ale ziarno zostało rzucone, przynajmniej taką nadzieję mają nauczyciele języka angielskiego, którzy zorganizowali ten mini projekt edukacyjny.
Jolanta Dzierań i Milena Żurawska
oraz
Jakub, Julka, Franek, Kasia, Miłosz i Amelia