• mgr Anna Bartnicka - terapeuta pedagogiczny

           

           

          Jestem absolwentką Terapii pedagogicznej i socjoterapii w WSNS Pedagogium w Warszawie. Moje dodatkowe kwalifikacje i doskonalenie: Terapia ręki, Metoda Strukturalna w nauce czytania i pisania, szkolenia z zakresu Metody krakowskiej.  

          Stale rozwijam warsztat pracy i aktualizuję swoją wiedzę.  

          W szkole prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Pracuję z uczniami z grupy ryzyka dysleksji, specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją oraz potrzebującymi wspierania rozwoju funkcji psychomotorycznych. Na zajęciach dbam o pozytywną atmosferę i doświadczanie przez uczniów sukcesów. 

           

          Godziny pracy: 

          Poniedziałek 8.00 - 15.20

          Wtorek 10.45 - 16.10

          Środa 10.45 - 16.10 

          Czwartek 8.00 - 15.20 

          Piątek 8.00 - 14.30

           

          Kilka słów od terapeuty pedagogicznego: 

          Zajęcia korekcyjno– kompensacyjne są jedną z form pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniom z trudnościami w nauce. 

          Ogólne cele tych zajęć to: usprawnianie zaburzonych funkcji, wzmacnianie funkcji prawidłowo rozwijających się i uruchamianie mechanizmów kompensacyjnych oraz kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki. Na zajęciach uczniowie również wyrabiają i doskonalą umiejętności szkolne. 

          Skuteczna pomoc uczniowi w przezwyciężaniu trudności w dużej mierze zależy od współpracy z nim i jego rodzicami oraz systematyczności ćwiczeń. 

           

          Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych  

          opr.: prof. dr hab. Marta Bogdanowicz 

          NIE!  

          1. Nie traktuj dziecka jak chorego, niezdolnego, złego lub leniwego.  

          2. Nie karz, nie wyśmiewaj dziecka w nadziei, że zmobilizujesz je to do pracy.  

          3. Nie łudź się, że dziecko "samo z tego wyrośnie", "weźmie się w garść", "przysiądzie fałdów" lub że ktoś je z tego "wyleczy".  

          4. Nie spodziewaj się, że kłopoty dziecka pozbawionego specjalistycznej pomocy ograniczą się do czytania i pisania i skończą się w młodszych klasach szkoły podstawowej. 

           5. Nie ograniczaj dziecku zajęć pozalekcyjnych, aby miało więcej czasu na naukę, ale i nie zwalniaj go z systematycznych ćwiczeń.  

          TAK!  

          6. Staraj się zrozumieć swoje dziecko, jego potrzeby, możliwości i ograniczenia, aby zapobiec trudnościom szkolnym.  

          7. Spróbuj jak najwcześniej zaobserwować trudności dziecka: na czym polegają i co jest ich przyczyną. Skonsultuj się ze specjalistą (psychologiem, pedagogiem, logopedą).  

          8. Aby jak najwcześniej pomóc dziecku:  zaobserwuj w codziennej pracy z dzieckiem, co najskuteczniej mu pomaga,  korzystaj z odpowiedniej literatury i fachowej pomocy nauczyciela - terapeuty (w formie terapii indywidualnej i grupowej),  bądź w stałym kontakcie z nauczycielem i pedagogiem szkolnym. 

           9. Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego kłopotach szkolnych. 

           10. Chwal i nagradzaj dziecko nie tyle za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.