mgr Anna Bartnicka - terapeuta pedagogiczny
Jestem absolwentką Terapii pedagogicznej i socjoterapii w WSNS Pedagogium w Warszawie. Moje dodatkowe kwalifikacje i doskonalenie: Terapia ręki, Metoda Strukturalna w nauce czytania i pisania, szkolenia z zakresu Metody krakowskiej.
Stale rozwijam warsztat pracy i aktualizuję swoją wiedzę.
W szkole prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Pracuję z uczniami z grupy ryzyka dysleksji, specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją oraz potrzebującymi wspierania rozwoju funkcji psychomotorycznych. Na zajęciach dbam o pozytywną atmosferę i doświadczanie przez uczniów sukcesów.
Godziny pracy:
Poniedziałek 8.00 - 15.20
Wtorek 10.45 - 16.10
Środa 10.45 - 16.10
Czwartek 8.00 - 15.20
Piątek 8.00 - 14.30
Kilka słów od terapeuty pedagogicznego:
Zajęcia korekcyjno– kompensacyjne są jedną z form pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniom z trudnościami w nauce.
Ogólne cele tych zajęć to: usprawnianie zaburzonych funkcji, wzmacnianie funkcji prawidłowo rozwijających się i uruchamianie mechanizmów kompensacyjnych oraz kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki. Na zajęciach uczniowie również wyrabiają i doskonalą umiejętności szkolne.
Skuteczna pomoc uczniowi w przezwyciężaniu trudności w dużej mierze zależy od współpracy z nim i jego rodzicami oraz systematyczności ćwiczeń.
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
opr.: prof. dr hab. Marta Bogdanowicz
NIE!
1. Nie traktuj dziecka jak chorego, niezdolnego, złego lub leniwego.
2. Nie karz, nie wyśmiewaj dziecka w nadziei, że zmobilizujesz je to do pracy.
3. Nie łudź się, że dziecko "samo z tego wyrośnie", "weźmie się w garść", "przysiądzie fałdów" lub że ktoś je z tego "wyleczy".
4. Nie spodziewaj się, że kłopoty dziecka pozbawionego specjalistycznej pomocy ograniczą się do czytania i pisania i skończą się w młodszych klasach szkoły podstawowej.
5. Nie ograniczaj dziecku zajęć pozalekcyjnych, aby miało więcej czasu na naukę, ale i nie zwalniaj go z systematycznych ćwiczeń.
TAK!
6. Staraj się zrozumieć swoje dziecko, jego potrzeby, możliwości i ograniczenia, aby zapobiec trudnościom szkolnym.
7. Spróbuj jak najwcześniej zaobserwować trudności dziecka: na czym polegają i co jest ich przyczyną. Skonsultuj się ze specjalistą (psychologiem, pedagogiem, logopedą).
8. Aby jak najwcześniej pomóc dziecku: zaobserwuj w codziennej pracy z dzieckiem, co najskuteczniej mu pomaga, korzystaj z odpowiedniej literatury i fachowej pomocy nauczyciela - terapeuty (w formie terapii indywidualnej i grupowej), bądź w stałym kontakcie z nauczycielem i pedagogiem szkolnym.
9. Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego kłopotach szkolnych.
10. Chwal i nagradzaj dziecko nie tyle za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.